tisdag 3 augusti 2010

Y M C A

DETTA ÄR ETT HOST-FAMILY-INLÄGG! FÖR ER SOM HAR TILLGÅNG KLICKA HÄR!

Kom på nu (00.25) att jag inte skrivit om min dag :o Får skriva lite snabbt, ska ju trots allt upp 06.45 ;) (Inga bilder idag dock. Tog inga som inte innehöll Olivia eller var intressanta annars, haha)

Gick upp samma tid som jag ska... idag blir det ju. Väckte Olivia och gjorde henne i ordning vilket tog en stund för hon var lite knepig idag. Men hon kom ut till bussen i tid so no worries ;) Efter det satte vi igång tvätten och medan vi väntade åka vi och handlade mat efter Malin och Ellen gjort en shoppinglista. Kommer aldrig hitta här ._. HAHA. Men kom i alla fall hem och gjorde resten av tvätten. Medan vi väntade på att Malins byxor tummlades så hon kunde ta på sig dom skypade jag med MAMI <3 Efter många om och men i alla fall, haha. Men det var roligt, oplanerat men roligt. Fixade också Ellens dator med Knuttes hjälp :D Vet inte vad som hänt, hm. Åkte i alla fall to the mall och kollade in Forever 21. Säger ju bara att det skriver petra-emma-jennifer-sanni-frida-linn, haha. Mer hann vi inte och drog till Universitetet... vilket inte hjälpte oss ett dugg. Suck. Så får åka tillbaka imorgon när jag bestämt vad jag ska läsa och kolla vilket datum som är sista anmälningsdag och skit. bläää. Men men. Funderar på typ kinesiska eller engelska och någon dator webdesign kurs eller något. Vi får se ;)

Kom hem lagom till att hinna se lite film (2012) innan Olivia kom hem. Började spela Wii Fit. Fick bara spela en gång dock :( Men ska fett spela det massor sen! Sjukt roligt ju! Kan kanske få Olivia att göra det med lite oftare för hon verka tycka det var roligt. 30 min om dagen right? Efter lunchen var det dush dax och det gick hyfsat smärtfritt. Kom inte ut så torr dock. Lurade även henne att borsta tänderna jätte fint och Ellen är så stolt över henne och oss som fixade det. Dessutom var jag sneaky och tog på lite tandkräm innan så nu har hon bortstat med det med utan att veta det ;D Spelade Band Hero när hon var färdig och hade fett kul, haha.

Åkte sedan till Barnes and Nobels nära Montgomery fr att träffa några au pair vänner till Malin. De träffades tydligen en del varje måndag där mellan 9 och 10. Bara två svenskar där denna gången dock, Amanda och Ludde. Dom gillade vi! Skulle se Eclipse med Ludde men vet inte om han menade allvar, haha. Så får se. Första killen jag träffat som gillar filmerna ;D Åkte och handlade lite innan vi åkte hem och såg färdigt filmen för att nu egentligen sova. Som jag inte gör... men snart. Imorgon blir det hejdå party för Malin så får träffa ännu fler au pairer då! :D

Måste berätta en sista sjuk sak. haha. När Malin frågade om vi fick åka iväg till BaN ville inte Ellen att jag skulle med först.. Hon ville att jag skulle hitta vänner HÄR. Som att jag inte kan göra det om jag träffa några Malin känner ._. Och vad är det... 15-20 min till dit vi åkte? come on! Men när hon fick höra vart de bodde som jag träffade idag verkade ganska okej då det inte vekrade vara långt borta. Tur det för jag gillade dom :D

PEACE OUT!

3 kommentarer:

Veronika-blivande au pair sa...

Hej! Tänkte bara höra om man kan få lösenordet till host family inläggen, åker själv som au pair om två veckor så kunde vara kul att läsa! :)

louise sa...

sv: jag vill ha DIG såklart :D

Ida sa...

tror det är ganska snart skolorna börjar:P
har för mig ja har 18 augusti..
är själv på ap skolan nu så tänkte typ kirra kurserna så fort jag kommer fram haha.. :P