tisdag 14 december 2010

AJKEYAA

Har varit lite out of touch men här kommer beviset att jag lever!

Söndags gjorde jag till min slappedag. Låg i sängen och kolla sönder filmer. Älskar sådana dagar! Satt och diskuterade med Malin om jag skulle klä på mig myskläder i alla fall när jag skulle ner till middagen. Hon sa att om det ändå bara är ni kvittar det väl, så först tänkte jag gå ner i mina PJs. Ångrade mig dock och satte på mig en tjocktröja och fräshade upp mig. TUR var väl det för när jag kommer ner sitter Mark vid köksbordet, haha. Lite decent var man i alla fall :P

Måndag var early dismissal och Olivia hade playdate med Sammy. Han knappt göra allt jag skulle innan det var dags att hämta dom. Men medans de lekte fortsatte jag göra mina sysslor. Dock.. ca en timme innan Sammy skulle hem (och jag och Olivia skynda iväg oss till ridningen) ropar de ner mig i källaren för att hitta wii kontrollen... Mitt i trappan stannade jag upp i ren chock. Det var GLITTER ÖVERALLT. Över hela golvet, över alla gosedjur, över hela bordet... till och med i tvättkorgen de andvänt för att ta ner gosedjur. Olivias ursäkt var att det var Sammys idé. Behövs väl inte nämnas att jag var PISSED. Ska försöka ta tag i det imorgon... vettifan hur jag ska få upp allt, det är ju liksom MATTGOLV dessutom. SUCK D:

Idag var det istället late arrival, Olivia behövde inte vara på skolan förrän halv 12.. ändå var jag tvungen att gå upp 20 över 8 för Ellen skulle på utvecklingssamtal vid 9 ._. Fick i ordning Olivia lite mer än en timme innan de var dags att åka.. dock tog det nästan 40 minuter att få på henne kläderna bara. Har märkt att the silent treatment funkar ganska bra på henne. Hon spelade och lekta bara en massa istället för att klä på sig. De två först gångerna hon gjorde något annat sa jag åt henne en del gånger innan jag tog det ifrån henne. Efter andra gången dock slutade jag prata helt och bara stirrade på henne. Om hon tog upp något tog jag bara det ifrån henne utan att säga något. Tillslut fick hon av sitt nattlinne och jag började prata igen men då slutade hon klä på sig och eftersom hon tyckte det var irriterande att jag inte pratade med henne kallade hon mig saker och jag gick ut ur rummet. 5 min senare kommer hon, fullt påklädd och ger mig en kram medan hon säger förlåt... varför kan hon inte vara sådan hela tiden? :P



Medan Olivia var på skolan åkte jag och Sandra till ikea. Åt köttbullar (of course) och tittade på våra framtida rum! Hade hur kul som helst och det fick mig att vilja flytta hemifrån och fixa en egen lägenhet, haha. Shoppa sönder sen. Glitter, pepparkakor, 2 paradis askar (Sandra tvingade mig!), marabou, kaviar och julmust! Hälften av allt är till imorgon då jag ska till Olivias skola och prata svenska traditioner (gråter redan D:). Ska ha på mig en sommarklänning och glitter i håret, HAHA. Olivias idé när jag berättade vad man hade på sig. Kan bli intressant ;) Resten av dagen med Olivia var trevlig dock. Vi spelade scrabble... okej nu ångrar jag mig. Hon var sjukligt irriterande i duschen! Hade fått henne att tvåla in sig själv med handuk igår men idag gick det verkligen inte. Gjorde en deal med henne iaf. Fram till det att hon fyller sju gör vi det varannan dag. När hon är sju ska hon göra det själv (fast jag ska shamponera in och sätta på balsam) och när hon är åtta ska hon gör allt heeeelt själv, haha. Nästa au pair har mig att tacka mycket för ;) Låg kvar i hennes säng dock när det var läggdags.. Hon somnade på 5 min. Älskar när det händer, haha.



Ellen kom dock hem med dålig nyheter. När hon hade det lite för roligt hände något med henne nacka och hon har spricka i ena benet i nacken. Vilket betyder att han ska ha på sig stödet igen, vilket betyder att hon inte kan köra vilket betyder att jag knappt kommer ha fritid. yay! Hon börjar verkligen bli min mamma (minus det att jag får mindre fritid ;D), haha.

Inga kommentarer: