måndag 20 december 2010

Uuuuups!

Inte varit den bästa dagen idag. Hade sovit dåligt och Olivia bråkade om tandborstningen (och om frukost men vann lätt den dispyten ;D). Fick iväg henne i alla fall. Kom till skolan precis innan det ringde in. Väl hemkommen fick jag igång tvätten och när det var dax för att köra var det bara minuter kvar på torktumlaren. Åkte till ett ställde där de säljer grejer till partyn, dvs muggar, tallrikar servetter mm. Köpte hem en hel bunte med grejor, haha. Bestämde även att jag ska ta Petyon och Olivia till BounceUs winter camp sak på tisdag så en dag avklarad med vad man ska göra. Är dock från 9-1 så har ju en del kvar av dagen but still. Ska kanske gå och se Cinderella i Philly med, ännu en dag av klarad. Måndagen är det ju horsebackriding så gör väl bara något litet den dagen. Kan väl se om Ellen kan fixa en playdate en av dagarna... måste säga att jag älskar att de bara har EN veckas vinterlov, haha. Stackars barn som knappt har några lov. De har väl desstå fler lediga dagar eftersom det finns så många röda dagar här.

Fick min handling gjord (nog på rekord tid, typ 15 min, haha) och kom hem helt slutkörd. Det tar verkligen på krafterna att vara sjuk. Skypade dock med Bäckaskog (aka Jennifer, Måns, Tessi, Tommy, Mormor, Knutte) ett bra tag efter jag gjort mina sysslor. De sista minuterna valde jag att napa... min telefon som jag ställt alarmet på låg UNDER datorn som jag hade på ganska högt med en film... så hörde inte klockan D: Som tur var ringde Stephanie mig så jag vaknade och hon tog hand om Olivia tills jag kom. Inte kännt sån panik förr D: Tur att hon var där D: Ellen vart inte precis glad. Påpekade min översovningar och allt sånt med :/ Men men, böt samtals ämne snabbt så det inte skulle sitta så tungt, haha. Kände mig redan hemsk :/ Resten av kvällen var helt okej, inga större bråk med Olivia, haha. Dock funkar inte våran TV därnere så Ellen är inte på bästa humör då hon redan inte mår så bra. Ska komma en tekniker imorgon. Hoppas på att jag klarar det fint (de förösker skylla på våra sladdar vilket inte är felet). Nu ska jag bara ta det lugnt och somna tidigt för jag är slutkörd!

Inga kommentarer: