onsdag 29 december 2010

det snöar!

HEJ GODAG HALLÅ. I Sverige hälsar vi så ;)



Missed me? Har inte varit på humör att skriva på ett tag, sawi. Hittade inte heller min kamera så var sur för det, haha. Men nu är den återfunnen (i mittenfacket på min väska ._.)! Så.. har inte "hört av mig" om mitt liv sen lördags. I söndag kom snöstormen precis som de sa. Han kör och köpa lite grejor innan det tog åt sig. Så satt inne hela dagen och slappade gärnet. Hade nog dessutom feber. Termometern visade inget men när jag tog tabletter för min huvudvärk började jag svetas efter ca 20-30 min efter och då sitter jag med massa kläder och en filt på mig. Så jo, feber hade jag nog, vilket betyder att YAY jag är sjuk igen :/ Vilket betyder att YAY nu är Olivia med sjuk och att YAY Ellen skyller på mig ._.



Måndagen fick jag sova till 12! Sååå skönt. Gick och la mig tidigt på söndagen med så fick mig ett par timmars sömn ;D Jag fick skotta snö (som var 30-10 cm tjock!)... nej inte hela uppfarten för det har hon BETALT några andra att göra utan jag fick borsta av bilerna och sen skotta bort DEN snön. Sen var jag ch Olivia ute och lekte i snön tills hennes kinder blev vita och konstiga. Vet fortfarande inte vad det var men de gick tillbaka till normalt efter en stund inomhus. När vi kom in gjorde Ellen varm choklad till oss. Glömt nämna att jag inte gillar det. Men artig som jag är drack jag ändå, haha. Inte så farligt, men det smakade och luktade mycket chokladigt, inte som Oboy. Resten av kvällen slappade vi vidare. Spelade spel och kollade på tv tills det var dax att sova. Jag och Ellen kollade på Slumdog Millionair som inte var ALLS som jag hade tänkt mig men still goood! Me lajkade ;)



Tisdagen var ganska händelserik. Jag försov mig. Lyckades tydligen inte sätta på mitt alarm riktigt. Men fick i ordning Olivia och så och tog sedan Ellen till jobbet. Efter det åkte vi rundor för att hitta sovsäck. Tillslut kom Target till vår räddning och vi tog oss vidare till biblioteket. Där vi var i TVÅ timmar, haha. Älskar när det blir så, jag kan bara läsa och läsa och prata lite smått med Olivia ibland medan hon springer unt och har kul, haha. När vi kom hem käkade vi lunch och slappade lite och drog sedan ut till golfbanorna... vad gör man där? Inte spelar golf inte utan åker pulka! Eller som några gjorde, haha. Går sjukligt fort! Var där i dryga en timme. Sedna tog det 20 minuter för Olivia att gå hem (det tar typ 3 min att gå dit) och hon stannade ute medan jag gjorde varmchoklad. Därefter var det bara att slänga på henne kläder och ta henne till Leas fake slumberparty. Vi bor närmast och kom 5.10, haha. Så typiskt. Var ledig fram till 9 efter det vilket var skönt. Satt och läste ut resten av min påbörjade bok (omg vilket nörd jag är, 400 sidig bok på en dag) och drog mig sedan till sängs.



Ovan är en bild som hade funnits med om jag haft rubriken, något som får mig att skratta. Tessi tryckte upp en gräddbulle i mammas ansikte efter vi varit på vanneberga marknad en kristihimelfärdsdag ;D Hon var "sur" och kletig och jag blev tvungen att köra hem (det var tiden då jag intw hade körtkort :P), haha. Skulle åkt och köpt en ny dator idag (min har för mycket fel på sig nu) men Ellen mår inget vidare så det blir att stana hemma. Hon vet inte om hon ksa till jobbet eller inte och någon nisse som har med henne nackgrej att göra är här nu. Sen ska jag ju hämta upp Olivia och Peyton som är på BounceU at the moment vid 1... so no time for that. Ellen sa att jag kanske kunde åka på fredag... Börjar bli lite jobbigt nu med Ellens nacke. Tar inte bara hand om Olivia längre. Och hon har verkligen nått sin limit nu. Hon bryter ihop hur lätt som helst. Mamma har verkligen varit för snäll mot mig. Kan inte riktigt hantera sådana här situationer, när en mamma inte är så stark som jag tror alla mammor är. Känner mig så hjälplös och vet inte vad jag ska göra.

3 kommentarer:

sofie sa...

Tyvärr inte min bild :D men de blev typ likadana! i'm proud!

sofie sa...

Det kan vara köldallargi btw, jag har typ likadant ;) sök på google ;)

Anonym sa...

sångarN ;D /P