söndag 5 december 2010

Hanukkah Partaj

Mitt första Hanukkah Party gjorde att jag saknade hemma. Det påminde så mycket om julafton fast det inte var det. Det var inte samma feeling. Gästerna började i alla fall trilla in runt halv 5 och då kom småplocket fram. Sushi krängde jag i mig! Sjukligt gott här borta. Åt inte så mycket hemma men här kan jag äta en hel hög :D Ganska snart därefter började de ge ut paketerna. Blev så chockad över att jag fick så "många".



Först fick jag en ring från Olivia som hon köpt i skolan. Tror inte jag berättade om det. De har en typ... present dag på skolan. Föräldrarna skickar med pengar och skriver upp på en lapp vilka personer barnet ska köpa till och sen så finns det typ en liten marknad på skolan där barnen köper sina hanukkah presenter/julklappar. Jätte smidigt faktiskt :D Fick sedan en Snugglie från Mommom. Det är typ en filt med armar, haha. Jätte mysigt. Jag gick runt med den resten av kvällen för det var så kallt :P Därefter kom presenten från Olivia och Ellen. En Victoria Secret flanell pyjamas! Exakt sådan jag kollat på, haha. Till och med i samma färg! Tur att jag inte köpte det ;D Sen kommer mina förvåande presenter. Först kommer Mark fram till mig och ger mig presentkort på Starbucks! Han hade hört att jag gillade att gå dit ;) Jätte snällt av honom att ge mig något :D Sen kommer Beryl fram och ger mig en liten present som jag verkligen inte hade förväntat mig. Det var ffrån henne, Terry och Chelsea. Hela den högen är nog mina favorit släktingar. De är de jag pratar med mest när vi ses sådär hela familjen. Blev verkligen glad. Var ett fint litet halsband :D



Olivia fullkomligt älskade sin pillowpet, haha. Ska köpa en till till henne i julklapp med. Sen får det bli något till. Ska köpa något litet till Ellen med då. Funderar på ett minnes kort till den digitala fotoramen hon fick nu och kankse något litet smycke. Hon blev verkligen förvånad när hon öppnade mitt paket och det verkade faktiskt som att hon gillade det :D Tur det för jag vet inte vart jag lagt kvittot. Vet att jag la det någonstans så jag inte skulle tappa bort det... så gick det me det, haha. Blev "mat" efter det och jag var så mätt då så jag gick upp och vilade lite. Ringde Lollan lite då för blev lite hemlängtan aktikgt efter paketöppningen. Kan inte fatta att jag kommer missa den underbara julen vi har hemma :( Min julafton kommer bestå av potentionell frukost på sängen med paketöppning. Därefter brunch och slutligen en film på bio. Annolunda juldag men bättre än att inte göra något måste jag säga ;D



Kvällen avslutades med mumsiga kakor. Visade kakmonstret i mig, haha. Mycket gottigottgott! Hade varit bäst med en farmorbulle på tallriken med, men man kan ju inte få allt ;) Mark stannade efter alla åkt så jag erbjöd mig att ta Olivia till sängs. Så vi satte på oss våra mysiga PJs och gick och la oss. För inte inte störa Ellen och Mark gick även jag till sängs efter Olivia somnat. Blir så akward annars. Men det var en lyckad första Hanukkah måste jag säga :D Imorgon kommer jag vara chaffis till Mommom då hon har seriösa problem med sina ögon och jag tyckte hon skulle besöka en dokter innan hon åker till Florida. Så morgondagen kommer nog bestå av lite bokläsande och Louise pratande ;) MORSNING KORSNIG!

Inga kommentarer: