måndag 20 december 2010

Vi a(r) gra(nna) (vi)

Trodde denna dagen skulle dra ut sig men inte då! Olivia kom och väckte mig, hör och häpna, 11! Tror aldrig det har hänt, för varken mig eller Ellen. Så sova ut fick jag! Kom just ut ur duschen när Ellen ringde för att kolla vara planer. Jag var fortfarande ganska nyvaken så hade inte hunnit planera något men då sa hon att Rachel (Sammys mamma) just hade ringt henne och undrat vad Olivia hade för sig så när jag lade på såg jag ett meddeland på mobilen från Rachel som undrade om Olivia villa komma och leka. Efter lite lunch i magen körde jag dit henne vid 1. Men inte innan jag hunnit sätta igång larmet ._. Att jag alltid ska glömma att 1. det är på och 2. man måste klicka på 1 (aka off) efter man slått in koden för att det ska slå av... suck.

Spenderade min fira tid med att prata med folket hemma. Skypade med mamma och msnade med Petra och Emmie. Emmie fick mig att börja tänka på vad som kommer hända sen när jag kommer hem. Hade ju allt planerat men nu (för emmie är en ny människa, HAHA) vet jag inte längre. Har dock 1,5 år kvar så behöver väl inte oroa mig riktigt än ;) Åkte för att hämta Olivia vid halv 5 men kom inte ifrån förrän lite över då alla barnen ville leka med mig lite först, haha. Blir alltid lite extra glad när Carly antingen pratar med mig eller överhuvud taget leker med mig för hon är så blyg annars.

Ellen kom hem kort efter oss och jag började göra mat. Hemma gjord pizzaaaa. Snabbt och enkelt ;D Fick även Olivia att gå in i duschen, duscha, sätta på sig pyjamasen och borsta håret på rekord tid, 20 MIN! Gjorde en deal med henen at om hon gjorde allt det på under 30 min skulle hon få pudding som after school snack... skulle iväg på bio med Melly 7.15 så hade lite brottom, haha. Funkade ju ;) Kom dit och när klockan är 7.10 ringer jag henne. Då säger hon att hon och hennes kompis (som jag inte hade en aning om att hon skulle komma, haha) skulle vara där om 10 min. Det visade sig att kompisen var Marnie från min klass på au pair skolan, haha. Sjukt vad till och med USA är litet :P Love and Other Drugs var ännu en feel good film... which I love so den var helt okej! Att Jake Gyllenhal är snygg gör ju inte det sämre ;) Om det inte vore så sent hade vi säkert smygit in på en ny bio (vilket man kna göra här i staterna ;D) men så blev det inte, haha.

1 kommentar:

louise sa...

sv: så brukar dem göra här med. men nu behövde jag tydligen skriva på .. tror det var för att pappa försäkrade paketet.