onsdag 15 december 2010

> "Are you Swedish?" - "Yes" > "Then is Olivia also Swedish?"

Det var ju en väldigt givande dag jag haft... not. Gick upp och fick i ordning Olivia i tid. Hon var helt okej imorse och måste säga det var rätt skönt. Åkte inte iväg förrän senare då Olivias pappa skulle på utvecklingssamtal vid 8 och Ellen ville inte riskera att de sågs. Dock hade han lämnat en lapp (som Olivia inte kunde läsa... säger hon) och ett halsband. Hur låg får man vara ._. Han har träffat henne 5 gånge i år. Om han nu älskar och saknar henne så mycket kan man ju tycka att skulle vilja ses oftare, inte så att han bor långt bort. I alla fall, när Ellen äntligen var färdig vid halv 11 började jag köra runt på henne. Slutade med att vi var på mallet i 2 timmar. Hon gick runt och shoppade gärnet som vanligt, haha. Hon blev på shopping humör när hon tjänat 120 dollar (who can blame her?) så slutade med ett par jeans, 2 jeans shorts (samma i två olika storlekar), tre tröjor och smink. Fick sedan iväg henne till jobbet.

Hann vara hemma i ca 30 minuter innan jag drog vidare till Olivias skola. Blev varmt välkommnad då jag känner hälften av tjejerna i klassen redan. Stella kom till och med fram och kramade mig. Fick en bild av Lea... mycket roligt att komma dit. De satte faktiskt och lyssnade största delen av min presentation men behöver ju knappast nämna att jag förlorade dom varje gång jag gav dom något, så som jordgubbar, pepparkakor, julmust och choklad. Barnen gillade mig för jag gav dom massa gott (dock var det inte många som gillade julmusten, haha) och Mrs C (kan inte stava till hennes namn, haha) för att jag var så intressant och bra med barnen. Hon tyckte till och med jag skulle fundera på att bli lärare. Se där ja! Shit jag är bra med barn, moahha. Dum som jag var glömde jag min kamera, hade varit kul att ha bilder från det hela. Ska dock se om jag inte kan vara Mystery Reader någon gång istället för Ellen så kan jag göra det då ;)

Efter skolan så körde jag hem Peyton (Ellen börjar bli irriterad över att Stephanie alltid använder mig för hon vet att jag kan) då Sam var sjuk och sov och Steph ville inte väcka honom. Stannade inte hemma länge innan vi drog ut på vägen igen med mat i bilen för att hämta Ellen. Drog vidare till Olivias psykolog för att sitta där i 45 minuter. Men fick lite ut av det i alla fall. Tråkigt nog kommer jag inte ihåg allt, HAHA. Jag suger ._. När vi kom hem var det bara att slänga in Olivia i duschen och sen var det klart. Tjena vad denna dagen gått fort och Ellen är helt slut. Hon däckade i fotöljen runt 10 så jag väckte henne innan jag gick upp vid 11. Ny dag imorgon. Ska försöka få lite inhandlanden gjort. Ellen försöker få mig att inte köpa julklappar, men liksom, dom ger ju mig inte? Inte precis så att jag tänker sitta där och få något och inte dom D: Okej att ge till Olivia men inte henne. Så ska ge henne ett memory card hon ska ha till sin hanukkah present och sen något litet på TRU och sen en ny pillowpet :D Sen måste jag köpa min julklapp till lcc mötet på fredag, umagad. Antingen ett armband som fakiskt är rätt fint och vintrigt eller presentkort på SB... har inte bestämt mig, haha. Måste städa med.. usch. Får se vad jag hinner med imorgon!

Inga kommentarer: