fredag 24 december 2010

Happy Christmas?

Dagen började med att jag vill mörda Olivia... hon väckte mig vid 7 vilket inte var planen. Så gick ner för att fixa frukost till henne men där står Ellen och skickar upp mig i sängen igen. Ibland älskar jag henne på morgonen, haha. Vaknade upp 2 timmar senare på mycket bättre humör och fick mig och Olivia i ordning i tid och åkte och hämtade upp muffinsen till dagen brunch. Eftersom Ellen skulle få lite grejor hem och de var sena med hemleveransen åkte jag och Olivia i förväg och Ellen kom senare med Mark.

Det var väldigt trevligt. Jag är inte lika akward utan Ellen som jag var innan. Inte när det är bara Ellens släkt i alla fall. Fick smaka Mimosa, som är champagne blandat med apelsin juice. Mumsigt! Gick lite emot mina lagar dock eftersom jag körde men de försäkrade mig att det inte var några problem. Blev frivillig halvbarnvakt med dessutom, men det gör mig ingenting, jag trivs med barnen. Pratade lite med Louise med medan jag höll koll på ungarna. Hade bestämt skypedejt med släktingar vid 12-1. Vid 1 åkr vi därifrån för att ta oss till Fresh Market... och Ellen är ju sååå seg när hon kommer in i en affär. Höll på att slå någon, haha. Men fick i alla fall ca 40 minuters prat med släkt i alla fall :D Gjorde sedan vara naglar och vid 5 snåret åkte jag till the mall för att fixa julklappen inför kvällen. Blev ett halsband till min mystery taker, ett halsband till Sandra, en ring och ett armband till Jana och en hemlis till Louise ;)



Åkte sedan hem till Melly då vi alla skulle mötas upp där. Hennes kompis Janika kom runt sju. Vad åtta åkte vi till CVS för att de skulle köpa sina presenter och en till Marnie. Hade lite öfr roligt så tog en stund men kom tillbaka till Melly och. var därifrån lite över 9... ska påpeka igen att det var 9 som det hela började, haha. Var framme vid 10 och bakom oss kom resten av gesterna, haha. Så alla hade varit sena :P Vi åt och vi drack, vi snackade och vi sprack. Fick äta något tyskt som påminde om dumplings (som förövrigt inte en jävla tysk visste vad det var? :o). Jätte gott! Tillsammans med lite andra snacks. Paket utdelningen kom efter maten. Fick en roll on perfym från VS. Marnie fick min present, haha. Resten av kvälen bestod av mer ätande och pratande. Den sista timmen blev det uppdelat i Sverige/Tyskland så jag och Sandra hade allsång..... hela tiden, haha. Men det var kul! Kom upp massa gamla godingar ;) Vid 2 kom vi därifrån och körde trötta hem.



Blev bjuden över hos Melly på söndag. Hon ska göra middag under dagen och sen blir det fest på kvällen. Inte någon dricka för mig då jag jobbar dagen därpå men kan vara kul ändå. Janika och Melly bjöd dessutom med mig att joina deras dagar då de äter frukost och sen hittar på något. Yay, jag ska få uppleva den sociala biten av au pair livet, haha. Kan dock inte nu med Ellen men jag var välkommen efter det var klart ;) Om ca 4 timmar kommer Olivia väcka mig för jag gav henne tillstånd till det så vi kunde se Polar Express... ångrar det lite nu, haha. Men kna ju alltid gå och lägga mig igen efter det ;)

Inga kommentarer: