tisdag 21 december 2010

breakthrough

Olivia var fortfarande lite knepig idag men inte alls som igår. Kom i lagom tid men det var fortfarande lite stressigt. Så har bestämt mig att offra 15 minuter av min dyrbara sovtid för att få upp Olivia tidigare... blä D: Körde runt på Ellen lite innan jag fick skynda mig hem så att verizon kunde komma in, haha. Nu funkar tvn i alla fall men alla Ellens inspelade pogram och alla inställa pograminspelningar är borta. Dessutom är inte bilden widescreen igen.. så hon är måttligt irriterad. Det är liksom sådana saker inte jag märker ._. Dessutom försökte dom skicka en extra gubbe till oss men jag var snäll nog att berätta för verizongubbe2 att han inte behövde komma ;)

Återgick till att göra lite ärenden åt Ellen efter han åkt och resten av dagen gick åt att kolla på Life Unexpected som är min nya grej tack vare Sofie som tjatat på mig att jag borde se serien ;) Glad she did! Baze påminner mig så mycket om Cappy i Greek. SOM FÖRÖVRIGT BÖRJAR OM TVÅ VECKOR! YÄÄÄS..... (a) Tog Olivia till biblioteket. Fick äntligen böckerna jag väntat på *_* Alla dessutom 8D Så har fyra (tre för jag läste ut en idag, haha.. siken tönt jag är :P) nya böcker att slänga mig över! Imorgon blir julklapps inslägning och förhoppningsvis bara att köra Ellen direkt till jobbet. Ellen pratade åter igen om det som hände med Olivia igår. 1. DET FÅR JU INTE HÄNDA.... No shit sherlock. Fatta vilken panik jag fick när jag märkte det. Inte precis så att det vart det jag planerade ._. 2. ATT JAG INTE BERÄTTADE FÖR HENNE... asså tänker ju inte precis ringa och bara: jo bara så du vet så somnade jag och hade svårt att vakna för jag var så utmattad så jag höll på att missa att hämta upp Olivia om inte Stephanie hade ringt.... jo för det är ju något man vill ta på telefon helt random... jaja.

Ellen hade dessutom pratat med Olivias lärare. Hon hade VÄLDIGT svårt att konsentrera sig de senaste veckorna och Ellen tror det är för att (en av grejorna iaf) jag inte är lika glad och busig och lekig som jag varit innan med henne. Men liksom, jag var sjuk i två veckor vilket tog musten ur mig och gjorde att jag inte orkade mycket veckan efter. Hade massa händelser den veckan jag var frisk och sen blir sjuk igen. Cut me some slack. Men slog genast på min guld-au-pair-generator och var hur mysig som helst. Pratade till och med MED Olivia om saker. Vilket hon har väldigt svårt för.. men tydligen inte med mig. Jag blev så irriterad för hon inte lyssnade på vad jag sa att jag frågade vad fan det var med henne? (inte ordagrant och mer barnvänligt, haha) så då berättade om hur Rachel fortfarande vart elak och hur hon blivit kallad tjock av en kamrat bakom hennes rygg. Så vi pratade lite om det och jag HOPPAS verkligen hon kommer vara bättre nu. Jag tänker fortfarande inte låta henne köra med mig som hon har en tendes att fortfarande försöka. Hjälper ju inte att Ellen låter sig köras med. HON klädde på Olivia idag ._. Not happening for me duuude. Hon är fan 6 ._.

Inga kommentarer: