torsdag 9 december 2010

★ Ditt Hem

Jag har haft många hem men det som varit mitt hem längst är ändå Landön (sorligt nog). Inte bästa stället vi bott på. 1 Mil till närmaste busshålplats. En halv mil till nästa by. Ca 30 invånare, alla förrutom jag över 40 (kanske något ynka undantag). Vi har EN kiosk som tillhör campingen. Campingen har öppet på sommaren. De har även en minigolf bana. Campingen, som innehåller mina vänner på sommaren, och det faktum att Landön är en halv ö, dvs. jag bor vid havet, är nog det ända bra, haha. Och att min mamma finns där. Där mamma är, där är hem :)



Vårt hus är väl ganska normalstort. Det är rött med vita fönster och har en grå botten. Vi använder i princip inte nedervåningen/källaren). Vi ska ha gjort om det i säkert 7 år men det har inte gått så bra. Det ända rum som används numera är väl tvättrummet. Innan jag fick min laptop spenderade även jag mycket tid därnere då datorrummet är där. På vintrarna är det dock SVIN kallt i källaren. Jennifer sa alltid innan att hon gillade lukten nere i vår källare. Den luktade "anime", HAHA. Vi har även en ganska stor tomt, som jag för övrigt hatar att klippa och underhålla. Förr förra året bran bia-litt ner. Det var midsommar. Bia-litt är... ett utehus kanske man kan kalla det. Där är öppen spis och bord med sittplatser runt men ingen dörr in, bara öppet. Vi har även bodarna och fiskestugan på tomten. Till sist har vi även en stuga vi hyr ut. Jag står för städning och har hjälpt till mycket med renoveringen, vilket gör att jag får låna den någon ynka gång, då och då om jag har en bunke vänner som kommer över :) Har många roliga minnen från den stugan, haha.



I mitt hus finns även våra djur. Min katt Snoken (mamma döpte honom till det då hon tyckte han ålade sig/krälade när han var liten), mammas katt Zeb (världens finnaste katt) och vår hund Felix. Felix saknar jag väldigt mycket nu här i USA. Det var han som fick ut mig att gå, haha. Tycker om att gå ut med honom. Höll även på med agility innan, men Mange snodde honom från mig, haha. Till för några veckor sedan hade vi även Sune, en katt. Men han gick bort medan jag var i USA :(

Inga kommentarer: