onsdag 15 december 2010

★ Dina Syskon

Som jag ser det har jag bara en syster men jag ska åtminstone nämna alla tre.

Först och främst har vi min plast syster, Alexandra. Det var vi som underhöll varandra de stunder jag spännderade hos pappa efter jag fyllt 6. Har var inte den snällaste på den tiden, väldigt diktator-ish, haha. Nu älskade jag de stunder vi faktiskt ses på stan då det sker så sällan. Vi borde seriöst ta en fika och catch up när jag kommer tillbaka till Sverige.. även om jag inte kan se mig SG sitta på ett café och prata om livet, haha.

Sen har vi min mystery sister. Hon är... 4-5 år yngre än mig skulle jag tro. Jag vet att det är en tjej och att hennes mamma heter Lotte. Jag har inget minne av Lotte som var en av min pappas många flickvänner under den tiden emellan mamma och Tina och jag har aldrig träffat denna halvsyster. Jag undrar om jag någonsin kommer göra det. Dock har jag alltid varit nyfiken på vem hon är, hur hon ser ut, hurdan hon är...



Sist har vi min andra halvsyster som är det ända bra med min pappas giftemål, Elin. Jag ser henne kanske 5 gånger om året om jag har tur, dock fler gånger än pappa. Hon är sjukligt söt och jag kan inte förstå vad som hände med mig? haha. Hon är väldigt annorlunda från mig. Hon är dock väldigt INTENSIV. Shit asså, ibland undrar jag om jag ens orkat bo med henne, haha. Hon är alltid väldigt... mycket när vi ses, haha. Vilket kanske är för att vi ses så sällan. För tillfället är hon som resten av dagens fjortisar, livet kretsar runt killar ni vet ;) Jag saknar henne väldigt mycket trots att detta inte är mycket skillnad från innan (och hur sorligt är inte det) Jag ångrar att efter jag fick mitt körkort så försökte jag inte träffa henne oftare. Jag sa att vi skulle åka till Nove eller Väla och handla hennes julklapp och födelsedags present, men var så upptagen med mitt eget liv att det aldrig blev av. Så när jag kommer hem igen SKA vi till båda ställena, så det så!

1 kommentar:

Nicolina sa...

Ja precis! Liksom de säger aldrig nej till 4-åringen här, så det är jättejobbigt när man känner att han behöver det för att verkligen förstå.. bra att du får göra som du vill med ditt barn, mycket lättare om man kan få de att lyssna :P

Ja, vi hade ju kunnat ses på Montogmery mall för det ligger nära mitt, det som gäller är typ att jag lär mig hitta :) men säg bara när du har tid så kan vi bestämma en dag, kanske nästa vecka? :D