fredag 17 december 2010

★ Värst Mardrömmen

Min värsta mardröm? Jag kommer inte ihåg så många. Var ju ett tag sen jag kom ihåg en dröm över huvudtaget. Men har ett vagt minne av att jag blivit jagad av vampyrer en gång, haha. Men jag har två drömmar som jag inte gillade när jag var liten. En hel sjuk och en som jag bara tyckte var allmänt creepy och jag drömde två gånger med flera år emellan.



Min knäppa dröm kallar jag Pippi Långstrump och den Hoppande Trappan. Jag kommer ihåg att jag typ räddade Pippi från något fönster och sen började alla skrika. Jag gick in i rummet som alla kom springande ifrån för att kolla vad felet var. I rummet fanns en trappa och längst upp på den trappan kunde man se en hoppande trappa komma ner för den (AHHAHA I know). Sprang ut ur rummet och hittade min mamma sittandes på en bänk bredvid rummet. Medans jag stod där blev allt svart (aka jag blev mosad av trappan) och drömmen slutade.



Den andra är bara konstig. Första gången jag drömde den var jag en och samma person hela tiden. Jag kommer ihåg en den börjar med en kråka som kommer flygande och sätter sig på taket i det huset jag befinner mig i. (jag ser hela drömmer som en film så jag kan se alla karaktärer) Kommer inte ihåg så mycket vad som hände sen men i slutet går vi ner i en grav. Där ser vi att en av kistorna är öppen och jag, tillsammans med... tror det var en butler av något slag och min morbror (i drömmen) går upp för trappan. Men när alla utom morbroderna kommit upp så kommer något från gaven och dödar honom. Andra gången jag drömde den hoppade jag mellan de olika karaktärerna. Först var jag kråkan, sen mig själv, sen butlern och sist morbrodern. Mycket hesmkt när man vet vad som ska hända hela tiden men kan inte hindra det :/

Kommer också ihåg första gången jag inte kunde komma ur en dröm genom att blunda hårt och sedan öppna ögonen. Fick panik och började gråta... vilket fick mig att vakna. Så efter det hade jag ett nytt bulletproof sätt att kommer från en dröm. Men just i den stunden när det inte funkade med mitt vanliga trick... det var fan inte kul D:

Inga kommentarer: