torsdag 30 december 2010

★ Dina hobbies

Dagen topis var egentligen: Din strävan. Meeeeen. Det är ju samma sak som dina mål i livet tycker jag så jag huxfluxade lite och vips, ändrade rubriken :o (svårt va? haha) Så nu ska ni få veta vilken geek jag verkligen är!

Jag läser... böcker... jätte mycket, haha. Bara Sofie och Jennifer förstår mig när det kommer till detta i min vänskaps krets, haha. De andra tycker jag är dum i huvudet som vill till MALMÖ (som skriker shopping för en kristianstadsbo) för att köpa en bok... inte kläder. Men nu är jag sådan! Här i USA läser jag minst 3 böcker i veckan, mellan 300-700 sidor. Igår läste jag en 300 sidors bok på en kväll. Sån geek är jag. Och som en 19,5 årig tjej tror säkert många att jag läser värsta romansböckerna med massa passion eller dektekiv böcker eller sådana dära real life böcker.... men nej! Jag är fast i fantasyn och chick-flick böckernas värld fortfarande, haha. Visst läser jag gärna de andra också men det är inte de jag letar efter när jag går in på biblioteket för att jaga fram en ny bok ;) Mommom slutar aldrig mobba mig för min boksmak. Tönt... I know, haha.

Min andra hobbie är min dator, haha. När alla säger att de har tråkigt så fort de blir ensama behöver jag bara ta fram min dator och vips, har jag saker att göra i all oändlighet. Det mesta av min dator tid går åt att:
  • Kolla facebook
  • Skriva i min blogg
  • Läsa andras bloggar
  • Kolla vad som hänt i Koreas entertainment branch
  • Kolla på filmer/tv-serier
  • Kolla på asiatiska draman/filmer
De två sistnämda tar upp mest plats och mest tid, haha. Förrut när jag verkligen var ett asianfreak kunde jag sitta timtal med att kolla upp allt som hände i den asiatiska entertainment branchen. Satt på forum, kollade internet, såg på uppträdanden av samma låt från olika tillfällen.. ja mitt liv kretsade ungefär kring asien. Nu är det inte så farligt. Mest musik lyssnande och "tv" tittande :P Inte leta och spara alla bilder man kunde hitta och ladda ner alla framträden och apperiences.

Vilket intressant människa jag är va? För jag har inga andra intressen. Om man nu inte ska slänga in det gamla vanliga; hänga med kompisar, gå på bio, fika.

Inga kommentarer: