fredag 10 december 2010

★ Din Första Kärlek

Min första kärlek... om man nu ska räkna dagis crushar så hette han... Phillip... tror jag. HAHHA Eller nått i den stilen. Det var när jag fortfarande gick på dagis på österräng. Var faktiskt ganska poppis där ;) När det var sagostund fick inte alla barnen plats i soffan så vi satt i knä och på golvet. Jag behövde oftast aldrig sitta på golvet trots att jag tog längre tid på mig att gå dit än behövligt. Jag hade nämligen tre killar som alltid ville att jag skulle sitta i deras knän, en av dom var ås klart.. Phillip... hette han verkligen så? Eller var de dom andra två killarna som delade det namnet? äsch, big deal, haha.
Om man nu inte räknar sådana crushar... så väntar jag fortfarande. Jag är inte den som blir kär lätt, inte heller gillar jag någon så ofta. So I guess I'll be here... waiting... for the big thing people call: Your First Love.


Måste göra en rättelse. Min första riktiga kärlek är ju så klart Louise! Min lilla fästmö. Mitt live var inte komplett innan jag träffade dig!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För övrigt har jag fått ett nytt lass av böcker. MUMS! Älskar att vara boknörd, haha. Sista boken i VA. Försöker sträckläsa, haha. Dock blev jag lite arg på Olivia idag (brukar bara vara måttligt irriterad). Sa till henne att hon inte fick spela mer på sitt DSI efter maten (Hon hade nästan suttit en timme med det med några få avbrott) och ändå tar hon upp det. Jag försöker typ i 5 minuter att få henne att stänga det men ger och och säger till henne att NU tar jag det ifrån henne. Lyckas få spelet men inte pinnen som hon börjar SLÅ mig med och börjar förstöra min nya tröja D: Resten av kvällen var hon huuuur gullig som helst. Och vi hade jätte kul. Dansa, tönta och mös. Hon somnade på mindre än 5 minuter när hon övertygat mig att ligga hos henne en stund. Så sööt kan hon vara då!
Vi kom underfund med att hennes beteende kan vara relaterat till att hon pratat om sin pappa tidigare på dagen. Och av tidigare experience vet vi ju att hon alltid beter sig konstigt när det gäller honom. Ska försöka prata med henne imorgon. Hon har en tendens att vara ärlig med mig ibland när saker stör henne... vilket värmer mitt hjärta lite ändå ^^

Inga kommentarer: